Suprematia omului

La inceput au fost pestii.Si se fereau de rechini....Dupa,au fost soparlele.Si se fereau de crocodili...Si caprioarele,care inca mai traiesc,se feresc de lei....Dar omul?pana si un paianjen il poate omora!Ce are el asa special?

Fara ghiare sa se apere,fara dinti ascutiti sa contra-atace,fara masa musculara mare sa zdrobeasca adversarul,omul este expus oricarui pericol.Dar ce are el special,si nu au alte animale?Nici macar o fuga rapida sa scape de pradatori precum cainii...

In schimb,omul e inteligient.Cel mai inteligient dintre toate speciile
80 de kg sa poata dobora 200 fara nici macar o zgarietura,e lucru mare...asta daca intide o capcana,sapand o groapa in pamant si camufland-o cu paie...
Ca sa intelegem mai bine etapele spre suprematie,mai intai ne intoarcem in timp,imediat dupa ce noi am evoluat din maimuta

In vremurile acelea,fugeam si de un stol de ciori fiindca erau inspaimantatoare,ne prajeau fulgerele,pentru ca stateam in mijlocul furtunilor,si probabil umblam din copaci in copaci agatati de liane.
Asta pana am descoperit pesterile si cat de bine ne aparau de ploaie.Numai ca pesterile nu erau peste tot,si am inceput sa ne construim propriile pesteri...
Mancand numai banane,probabil ni sa aplecat,asa ca aveam nevoie si de altceva.Carnea nu crestea in boscheti si probabil ca nu era buna cruda.Asa ca am inceput sa vanam sau sa crestem animale si apoi sa le gatim.Cand am gustat prima data o ridichie si am vazut cat de buna e,am inceput sa o cautam.Si am gasit-o,numai ca era insuficienta nevoilor.Asa ca am inceput sa o cultivam.
Dar degeaba eram tarzani destepti,caci atunci cand venea o haita de lupi,ne distrugea caminele,si ne mancau si pe noi si mancarea pe care o procuram.Asa ca am inventat armele,si ne-am unit fortele.
Incepand cu sulita am inceput sa ne aparam si terminand cu AK-47 am terminat cucerind lumea.

In prezent,noi oamenii,am creat o societate in care sa traim si astfel avem totul pentru a supravietui.
Dar oare am inlaturat toate pericolele ce ne pandesc,sau am uitat ceva?Sa nu uitam ca suntem singurele vietuitoare capabile de sinucidere.....

Postări populare